RECA GROUP LABELS HANGTAGS PACKAGING

reserved area

Reca Group

A detail here, an accessory there; are the little touches that make all the difference. This is Reca Group’s philosophy in its search for the unique, the personal and the exclusive. Labels, hangtags, and packaging; whether simple or elaborate, they are defining a brand.

Il dettaglio, l’accessorio, quel particolare che fa la differenza. Da qui parte Reca Group, dalla ricerca di ciò che è unico, personale, esclusivo. Etichette, cartellini, fino ad arrivare al packaging del prodotto: elaborati o essenziali, comunque simboli di appartenenza e di identificazione di un brand.

facebook vimeo pinterest instagram tumblr

 

contact

Copyright © 2017 RECA GROUP
VAT/P.IVA IT02585880368

  • Architecture
  • Art
  • Calendar
  • Cinema
  • Design
  • Food
  • music
  • Reca Group
  • Travel

Not just music,
THE FIFTY SHADES OF RITA ORA

Energy-charged pop star, advertising testimonial and now fashion designer too

LONDRA

There’s nothing unusual these days about glamorous pop stars also working in the fashion world. For some of them, indeed, the interrelations are so many and so fruitful that success in each field combines to add up to a powerful ‘personal fame brand’. Rita Ora is a perfect example: a successful pop singer, born in Kosovo and raised in the UK, testimonial for Madonna’s Material Girl line and protagonist of the screen version of Fifty Shades of Grey. Rita’s 2014, it seems, will be a busy year in terms of non-musical commitments… in the Donna Karan Resort campaign, she floats through New York traffic in a yellow taxi with a DKNY number-plate, while in February she signed a testimonial contract with the UK cosmetics giant Rimmel for the launch of Color Rush, a collection of alluringly-named lipsticks and nail varnishes in luxurious colours. Meanwhile, various images on her Instagram profile publicize her current collaboration with Adidas, and herald her next role with the company: as a fashion designer.

 

Che le pop star intrattengano inscindibili legami con il mondo della moda, ormai non è più una novità. Per alcune di esse, tuttavia, le collaborazioni sono talmente numerose ed eterogenee da trasformare lo stesso personaggio in un brand di infallibile successo. E’ il caso della biondissima Rita Ora, cantante originaria del Kosovo cresciuta in Inghilterra, già testimonial della linea Material Girl per Madonna e protagonista dell’adattamento cinematografico di Cinquanta Sfumature di Grigio. A quanto pare, il 2014 sarà per la star un anno fitto di appuntamenti extra-musicali… Nella campagna Resort di Donna Karan, l’artista appare attraversare il traffico newyorkese su un taxi giallo targato DKNY e in febbraio ha firmato un accordo con Rimmel, la nota azienda britannica, per il lancio di Color Rush: una collezione di rossetti e smalti per unghie dai colori sgargianti e dai nomi accattivanti. Mentre alcune immagini pubblicate sul suo profilo Instagram preannunciano gli esiti dell’attuale collaborazione con Adidas, azienda per la quale la cantante si cimenterà nel ruolo di fashion designer.

 

http://www.ritaora.com/

ora_1

ora_2

ora_3

ora_4

ora_5

ora_6

ora_7

ora_8

23 aprile 2014

close