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in the world...

Icons of today,  FRANK GEHRY AND LOUIS VUITTON

The famed architect has designed a new showcase for contemporary art, framed by trees and hyperbolic fragmented transparencies

PARIS

Six years after the project was first announced, the Luois Viutton Foundation has opened the doors of its completed Paris headquarters. Standing in the Jardin d’Acclimation, in the northern part of the Bois de Boulogne, the futuristic structure designed by Frank Gehry asserts itself as a new contemporary art hub, containing a permanent collection and temporary exhibitions, as well as an auditorium for performances and events.And so, just while the nearby Centre Pompidou is celebrating his entire career, the Canadian architect offers the world another demonstration of his genius: this building is inspired by the fluid volumes flooded with light typical of late 19th century architecture and is composed of a series of central structures with diamond-like surfaces, wrapped in membranes resembling sails swollen by the wind. In order to construct this vision, 3600 curved panels of glass had to be modelled with millimetric precision, a feat made possible by the employment of a recently developed technique. A visionary project based on latest-generation technological content, an emblematic expression of its own age immediately elevated to iconic status… as only Gehry knows how to do!

 

A sei anni dal suo annuncio, la Fondazione Louis Vuitton ha aperto le porte della propria sede parigina. Situata all’interno dei Jardin d’Acclimation, nella parte nord del Bois de Boulogne, l’avvenieristica struttura progettata da Frank Gehry si propone come nuovo polo dell’arte contemporanea, sede di una collezione permanente e di esposizioni temporanee, oltre che di un auditorium per performance ed eventi. Così, proprio mentre il vicino Centre Pompidou celebra la sua carriera, l’architetto di origine canadese offre al mondo un’ulteriore prova della sua genialità: la fondazione, ispirata ai volumi fluidi ed irradiati di luce tipici dell’architettura alla fine del XIX secolo, si compone di una serie di corpi centrali dalle superfici diamantate, avvolti da membrane simili a vele plasmate dal vento, per la costruzione delle quali è stato necessario l’impiego di 3600 pannelli di vetro modellati con precisione millimetrica grazie all’ausilio di una tecnica di recente acquisizione. Un progetto visionario e ad alto contenuto tecnologico, interprete della propria epoca ed immediatamente assunto al ruolo di icona, come solo Gehry sa fare!

 

fondationlouisvuitton.fr

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