Designer Hospitality, FENDI PRIVATE SUITES

Fashion-minded visitors from all over the world, as from today there is a new address to bear in mind for your stays in Rome: Fendi Private Suites is a uniquely refined and stylish hospitality structure within a stone’s throw of the luxuries of Via Condotti. In 1989, like other fashion brands, Fendi launched its own furnishing line, and just recently it established its new headquarters in the famous Palazzo della Civiltà Italiana, masterpiece of the 1930s Rationalist Style. Now it offers the most demanding tourists this exclusive residence with seven bedrooms and ravishingly beautiful communal areas. Its various spaces have been superbly restored and renewed by the architect Marco Costanzi, projecting a timeless allure which conjures surprising but compelling dialogues between antique and future-filled perspectives. Marble dominates, in four nuances inspired by local traditions (rust coloured, Travertine, green and Pantheon white), used on walls and combined with oak floors, antiqued mirrors and lace. The furnishings from the Fendi Collections are complemented by modernist classics and pieces expressly designed by Costanzi, the architect. Enchanting scenarios for consummately stylish accommodation.

 

Viaggiatori modaioli di tutto il mondo, da oggi c’è un nuovo indirizzo da tenere a mente per le vostre trasferte nella città eterna: Fendi Private Suites è una struttura d’accoglienza unica per stile ed eleganza, proprio a ridosso della lussureggiante via Condotti. Il marchio, che già nel 1989 aveva lanciato come altri concorrenti una linea di arredamento e da poco ha stabilito il proprio quartier generale nel famoso Palazzo della Civiltà Italiana, capolavoro del razionalismo, offre ai turisti più esigenti questa residenza attrezzata con sette camere da letto e spazi comuni d’imbattibile bellezza. Gli spazi, recuperati con grande maestria secondo il progetto dell’architetto Marco Costanzi, sono caratterizzati da un fascino senza tempo, che raduna in stretto dialogo epoche passate e proiezioni future. A farla da padrone è il marmo, presente in quattro nuances ispirate alla tradizione locale (color ruggine, travertino, verde e bianco Pantheon), adoperato nei rivestimenti in accostamento con pavimentazioni in rovere, specchi anticati e pizzi; gli arredi provenienti dalle collezioni Fendi sono stati accostati a classici del modernismo e a pezzi appositamente progettati dall’architetto Costanzi. Scenario incantevole per un soggiorno di gran classe.

 

 

www.fendiprivatesuites.com

 


Luxury and Art, INAUGURATION OF THE AISHTI FOUNDATION

Beirut is now in the spotlight in international architecture publications, due to the recently inaugurated monumental building designed by David Adjaye. The Aïshti Foundation building, created by the founder and CEO of the Aishti Retail brand, Tony Salamé, contains a complex of 35,000 square metres constituting a multifunctional cultural centre plus a series of accessorial activities including luxury boutiques, a restaurant, a spa and numerous bars, as well as a magnificent panoramic roof terrace offering a breathtaking view of Beirut and the sea. The true heart of the building – which features extensive use of aluminium tubular structures and a high impact deep red façade which pays homage to the use of Lebanese wood in local architecture – is the Exhibition Centre which houses the personal collection of Salamé. The first of many non-permanent exhibitions is curated by Massimiliano Gioni, is suggestively titled New Skin, and explores the relationship between surface and shape in contemporary art.

Beirut fa parlare di sé sulle testate di architettura internazionali, grazie alla monumentale opera, recentemente inaugurata, dell’architetto David Adjaye. L’Aïshti Foundation, voluta dal CEO dell’omonimo brand, Tony Salamé, racchiude in un complesso di trentacinquemila metri quadrati di superficie un centro culturale multifunzionale ed una serie di attività accessorie, tra cui boutique di lusso, un ristorante, una spa e numerosi bar, oltre ad una splendida terrazza panoramica che sovrasta l’edificio offrendo una vista mozzfiato sulla città e sul mare. Il cuore pulsante di quest’opera architettonica – contraddistinta dall’utilizzo del tubolare di alluminio e dall’impatto estetico della facciata rossa, tributo all’architettura lignea locale – è il centro espositivo che ospita l’archivio personale di Salamé. Ad inaugurare la ricca programmazione degli spazi, una mostra a cura di Massimiliano Gioni, dal titolo evocativo New Skin, esplora il rapporto tra superfici e forme nell’arte contemporanea.

 

www.adjaye.com 


Structural Draperies, THE NEW MAISON DIOR

French architect and town planner Christian De Portzamparc has completed the extraordinary new store designed to display the creations of Maison Dior in Seoul: a corner building which projects its highly particular spell on the city’s skyline. In its new garment, inspired by the tailored design style which has made the brand famous all over the world, the building consists of two contrasting but complementary moods: one side features rectangular shapes and evokes the male side of fashion, while the main façade expresses feminine inspiration through the majestic sinuous lines of huge white resin sails which seem to billow gracefully towards the sky with all the fluttering softness of a haute couture dress.

 

L’architetto e urbanista francese Christian De Portzamparc ha ultimato la nuova, straordinaria struttura che ospiterà le creazioni della Maison Dior a Seoul: un’architettura d’angolo che impone il proprio charme sul panorama cittadino. L’edificio, ispirato al design sartoriale che ha reso famoso il marchio nel mondo, è composto da due anime contrastanti e complementari: un lato, caratterizzato da linee squadrate, interpreta l’indole maschile della moda, mentre la facciata principale affida ogni ispirazione di femminilità a delle maestose e sinuose vele di resina, che si lanciano verso il cielo con la morbidezza fluttuante di un abito d’haute couture.

 

 

dior.com

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=DcFz3AKKOf0


A waterfall of luxury, AVENUE SHANGHAI

Shanghai is flooded by a cascade of luxury… in the shape of a new building complex called Avenue Shanghai, designed by the Hong Kong studio Jun Aoki & Associates. This consists of a huge vertical tower designed for use as offices, with at the base an extravagant swirl of spaces devoted to luxury brand retailing. Built in reinforced concrete and coated in enameled white tiling, the structure deliberately evokes the concept of a mass of water pouring down vertically from the tower and then spreading out in liquid lines around its base. The curved surfaces give the whole structure a glimmering iridescence, while the inlaid lights on the perimeter illuminate the night with innumerable drops of light.

 

Una cascata di lusso precipita sul tessuto di Shanghai. E’ il nuovo edificio Avenue Shanghai, realizzato dallo studio di architettura di Hong Kong Jun Aoki & Associates. Il complesso, che ospita i più rinomati marchi del lusso comprende una torre verticale adibita ad uffici e una serie di iperboliche strutture per la vendita al dettaglio. Realizzato in cemento armato e rivestito da candide piastrelle di ceramica smaltata, l’edificio trae ispirazione dal movimento impetuoso di una cascata d’acqua. Le sue superfici ricurve donano all’architettura un effetto costantemente cangiante, mentre gli intarsi praticati lungo le pareti perimetrali illuminano la notte con innumerevoli gocce di luce.

 

 

www.aokijun.com


An iceberg in Shanghai, THE PORTS 1961

Ports 1961 is never one to pass unnoticed. To this end the fashion house has just finished a stunning new street façade for its Shanghai flagship store. Developed by the Canadian UUFIE studio, this frontage absolutely captures the eye on a key street corner in the city’s shopping district. The entire lower part of the building has been clothed in a three-dimensional crystal skin composed of glass and stainless steel which gleams with reflected and refracted sunlight by day and glimmers with countless integrated led light sources like an icy lantern by night.

 

Ports1961 è determinato a farsi notare. A questo scopo la casa di moda ha appena terminato un efficace intervento di facciata che permetterà al flagship store di Shanghai di non passare inosservato… Il progetto, sviluppato dallo studio canadese UUFIE, dona alla struttura l’aspetto di un iceberg luminoso arenato all’angolo del distretto commerciale cittadino. L’intero edificio è stato avvolto in una pelle vitrea tridimensionale, composta da cellule in forma di cristallo che riflettono la luce del giorno; mentre, al calare del sole, un circuito led integrato trasforma la struttura in un’immensa lanterna che illumine la notte.

 

 

www.uufie.com


Architectonic membranes, THE NEW MIU MIU STORE

The new Miu Miu store, designed by Herzog and De Meuron, was inaugurated last month in Tokyo’s Ayoama district. The two Swiss architects had previously designed the spectacular Epicenter Prada, just across the road from the new building, but here they have opted for something simpler but also more innovative, in tune with the peculiarity of a brand as individualistic and daring as Miuccia Prada’s more personalized enterprise. The new building catches the eye not for its extravagance but for its mysteriously elegant discretion, and one original invention in particular: two of the perimeter walls that make up this two-storied stainless steel box have been designed to hinge out away from the main vertical volume, as though hiding the building but also attracting the eye to the ground floor show windows. The inner lining of these giant “flaps” consists of polished perforated copper, and offers intriguing warm reflections in the store’s facing glass. The same material recurs frequently in the ravishingly stylish interior, conceived to welcome customers with relaxed panache.

 

Ha inaugurato lo scorso mese nel quartiere di Ayoama il nuovo store Miu Miu, progettato da Herzog e De Meuron. I due architetti svizzeri, già artefici dell’Epicenter Prada, che sorge a pochi passi dalla nuova costruzione, hanno voluto creare per l’occasione qualcosa di totalmente innovativo, per assecondare la peculiarità di un marchio autonomo ed intraprendente come quello capitanato da Miuccia Prada. Il nuovo immobile si impone all’attenzione del passante non per il suo sfarzo, quanto piuttosto per un gesto progettuale di delicata eleganza: due dei lembi perimetrali che costituiscono questa scatola a due piani in acciaio inox sono stati discostati dal volume originario, a creare una copertura pensile che accompagna lo sguardo verso la vetrina dello store; il loro rivestimento offre intriganti effetti luminosi grazie all’impiego del rame traforato, lo stesso materiale che ritroviamo a più riprese negli arredi, appositamente progettati per accogliere i clienti in un clima di briosa rilassatezza.

 

 

www.herzogdemeuron.com


Sartorial Architecture, THE GIVENCHY FLAGSHIP STORE

The Gangnam-gu shopping district in Seoul has recently been enhanced by a new destination for fashion freaks: the new Givenchy store, designed by the Milanese architectural studio Piuarch. The store spreads over a floor-space of 400 square metres on three stories and imposes its visual presence on the area in part thanks to its dominant corner position and its receded continuous window display. Its most eye-catching feature, however, is the outer skin which enfolds the whole building like an elegant fabric rippling sinuously: this outer coating, made of slabs of electropolished steel whose reflections create astonishing luminous effects, boldly differentiates its form from the geometric ground floor, and on the corner flourishes a huge slash of opaque brass which pays homage to Givenchy’s famous T-cut style. The interiors are sophisticatedly minimal, reserving decorative aesthetic focus for the superb quality and beauty of the materials used and a meticulous care of detail.

 

Il quartiere dello shopping di Gangnam-gu a Seoul si è recentemente arricchito di una nuova meta per fashion addicted: il nuovo flagship store Givenchy, firmato dallo studio di architettura milanese Piuarch. Il negozio, che si espande in una superficie totale di 400 metri quadri distribuiti su tre piani, si impone sul panorama cittadino grazie alla sua posizione d’angolo e alla vetrina continua retrocessa. Ciò che maggiormente caratterizza l’edificio è però la pelle che ne avvolge il volume col movimento sinuoso di un elegante tessuto: il rivestimento, costituito da piastre in acciaio elettrolucidato che riflettono sorprendenti effetti luminosi, si discosta con precisione dal parallelepipedo di base, a lasciar intravedere uno squarcio di ottone satinato che rende omaggio al famoso stile “T cut” del marchio. Gli interni, d’ispirazione minimalista, affidano ogni effetto decorativo-scenografico alla preziosità dei materiali impiegati e ad una maniacale cura del dettaglio.

 

 

www.piuarch.it


In defense of modern architecture, TOMAS MAIER

Tomas Maier, the far-sighted creative director of Bottega Veneta has always been passionately involved in the protection of craft heritage. Currently he features strongly among the supporters of a campaign to preserve Modernist Japanese architecture. The son of an architect, and an impassioned expert on the subject, he has produced a video which uses the elegant and subdued tones of a Zen garden to denounce the demolition of many important buildings from the modernist period: treasures which are further threatened by the approach of the 2020 Olympic Games. In his attempt to spread awareness of the significance of these architectural jewels and the importance of safeguarding them, Maier declares: “For many years I have admired the achievements of Japanese Modernism. Consequently, it greatly saddens me to think that before long many of these fantastic buildings may be lost forever. I hope that Bottega Veneta can contribute to spreading awareness of this problem, because we fervently believe that great design is a timeless treasure. From the perspective of transmitting cultural heritage to the future, it would be a tragedy if future generations were deprived of the chance of admiring the beauty of these buildings at first hand.”

 

Tomas Maier, lungimirante direttore creativo di Bottega Veneta da sempre impegnato nella tutela del patrimonio artigianale, è oggi tra i promotori di un’appassionata campagna in difesa dell’architettura modernista giapponese. Maier, figlio di un architetto ed esperto conoscitore della disciplina, denuncia con un video dai toni eleganti e pacati di un giardino zen, la prematura scomparsa di molti edifici di rilievo risalenti all’epoca modernista: tesori messi ancor più in pericolo dall’imminenza delle Olimpiadi 2020. Nel suo ammirevole tentativo di diffondere la conoscenza di questi tesori e sensibilizzare il pubblico alla loro salvaguardia, Maier sostiene: “Essendo da tempo un ammiratore del Modernismo giapponese, mi rattrista profondamente il pensiero di poter perdere entro breve questi fantastici edifici. Speriamo che Bottega Veneta possa contribuire a promuovere la consapevolezza del problema, perché crediamo che il design di qualità sia senza tempo. Nell’ottica del patrimonio culturale del futuro, sarebbe una grave perdita per le nuove generazioni non poter ammirare in prima persona la bellezza di questi edifici”.

 

 

bottegaveneta.com

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4peQ0_p4AXA


Haute couture architecture, A NEW LOOK FOR LOUIS VUITTON

The Louis Vuitton showroom in Tokyo flaunts a new facade. The building’s exterior has recently been dramatically refurbished by the celebrated Japanese architect Jun Aoki. Situated in Ginza, the building now shows off a geometric openwork outer skin, inspired both by the brand’s monogram and the traditional local Edo-Komon garment, as well as evoking Art Deco. This aluminium structure half disguises the underlying reinforced cement structure behind a playfully elegant camouflage which creates a perpetually iridescent effect: during the day its curved surfaces reflect the light in a thousand different ways, and by night a LED backlighting system transforms the building into a huge decorative lantern.

 

Lo showroom Louis Vuitton di Tokyo cambia vestito. La pelle dell’edificio è stata infatti recentemente riprogettata dal celebre architetto giapponese Jun Aoki. Posto nel distretto di Ginza, oggi l’edificio sfoggia un rivestimento a traforo geometrico che trae ispirazione dal famoso monogramma griffato, oltre che dal tradizionale abito locale Edo-Komon, e lancia un esplicito richiamo al periodo Art Decò. La struttura di alluminio, che cela il sottostante cemento armato in un gioco di elegante camouflage, è responsabile di un perpetuo effetto cangiante: le superfici ricurve riflettono infatti diversamente la luce del giorno, mentre durante la notte la retroilluminazione al LED trasforma l’immobile in una immensa lanterna ricamata.

 

 

www.aokijun.com


Rooms with a view in Tribeca, 56 LEONARD

Although not scheduled to be finished until 2016, strollers in Tribeca can already make out in today’s striking skeleton the future form of 56 Leonard, the skyscraper designed by the Swiss studio Herzog & De Meuron. The building will eventually house 145 luxury units on 60 floors, all of them boasting stunning views of mid-town Manhattan, thanks to a system of glass curtain walls containing the internal volumes while creating surprising interactions between exterior and interior. The apartments will feature unusually high ceilings and large areas (from over 400 to almost 2,000 square metres) and interior furnishing features designed by the same architects. Despite its monumental dimensions, this building is a highly unorthodox skyscraper, due especially to the way each story looks stacked on top of another in a seemingly random fashion, each out of axis with its neighbours, with planes and corners jutting out unpredictably: this creates a strikingly dynamic aesthetic effect while at the same time offering all kinds of terraces and overhanging interiors to different apartments. Once completed, the building will be embellished by a site-specific sculpture by Anish Kapoor, consisting of a huge and apparently weightless reflective steel bubble at ground level, squeezed beneath the overhanging cement of the first floor beside the main entrance.

 

Sebbene il suo completamento sia previsto solo nel 2016, passeggiando per Tribeca è già possibile intravedere attraverso il suo scheletro il futuro del 56 Leonard, il grattacielo progettato dallo studio svizzero Herzog & De Meuron. L’edificio ospiterà 145 unità di lusso distribuite su 60 piani di altezza, dalle quali sarà possibile godere di un’incredibile vista su mid-town Manhattan, grazie al sistema di curtain walls vetrate che racchiudono i volumi interni creando un sorprendente gioco di interazioni tra l’esterno e l’interno dell’edificio. Gli appartamenti, caratterizzati dall’inusuale altezza dei soffitti e dalle ampie metrature (dagli oltre 400 ai quasi 2000 metri quadrati), sono completati da arredi interni specificatamente studiati dagli stessi architetti. A dispetto della sua monumentalità, l’opera si sottrae alla comune definizione di grattacielo grazie ad un andamento ritmico tutt’altro che monolitico: i piani disassati creano infatti volumi fortemente aggettanti che determinano un piacevole effetto estetico, mentre dal punto di vista funzionale dotano le unità di terrazze e volumi interni a sbalzo. Una volta completato, l’immobile sarà arricchito da una scultura site-specific ideata dall’artista Anish Kapoor: una bolla di acciaio riflettente apparentemente priva di peso compressa dalla sovrastante soletta in cemento che segnalerà l’ingresso al livello stradale.

 

56leonardtribeca.com


Privacy policy  |  Copyright © MAINETTI 2023  |  Mainetti SpA - Via Casarette nr. 58 - 36070 Castelgomberto (VI) Italy   |  VAT/P.IVA 00148200249