Art from fashion, CJ HENDRY CAPTURES FASHION…VERY SLOWLY
CJ Hendry is an exceptionally gifted Australian artist, an ex-Olympic swimmer and
architecture student with an unbounded passion for fashion: a mixture of experiences
and skills that she has channelled into her art. Her works are created through a meticulous procedure and a meticulous artistic technique: subjects drawn from the world of fashion are reproduced by hand with unbelievable accuracy in monochrome on large-format paper… solely through the use of a ballpoint pen (and plenty of mind-boggling patience!). Each work – some of which take over two months to complete – begins with a choice of subject, which is then photographed from various angles and in various kinds of light. The chosen photo is printed in black and white and then hand-reproduced in ink on paper. CJ Henry’s latest project involves a series of works depicting an object that we in the Reca Group are thoroughly familiar with: fifteen shopping bags from the world’s most famous fashion brands punctiliously inked in with minute detail on 1.8 x 2.4 metre paper panels. A thrilling discovery that left us open mouthed with wonder!
CJ Hendry è un’artista australiana di eccezionale talento, un’ex nuotatrice olimpica con un passato da studente di architettura e con una sfrenata passione per la moda: un trascorso unico che la giovane artista ha saputo valorizzare dirottandone attitudini ed interessi nel mondo dell’arte. Le sue opere nascondono un processo puntiglioso quanto la tecnica scelta per la loro realizzazione. Soggetti tratti dal panorama della moda sono restituiti,
con impressionante verosimiglianza e tonalità monocroma, su supporto cartaceo di grande formato; il tutto, col solo ausilio di un rapido a china (e di una straordinaria pazienza!). Il lavoro, che talvolta impegna l’artista per più di due mesi, inizia con la scelta di un soggetto che viene poi fotografato in diverse posizioni e sotto luci di differente intensità; lo scatto selezionato viene poi stampato in bianco e nero e riprodotto su carta. L’ultima fatica di CJ Henry ha dato vita ad una serie di opere che ritraggono quello che per noi di Reca Group è pane quotidiano: quindici shopper firmate dalle più importanti maison di moda mondiali puntigliosamente ritratte, con abbondanza di dettagli, su pannelli di 1.8 x 2.4 metri. Una piacevole scoperta che ci ha lasciati a bocca aperta!