Artwork work in progress, THE PRADA FOUNDATION

The drum-rolls are mounting in intensity, in preparation for the imminent opening of the new Milan headquarters of the Prada Foundation, planned for next May. Although images of the structure are being kept top secret, excited indiscretions indicate a host of surprises. The whole operation, headed by Miuccia Prada, aims to create a focal point holding the fruits of all the extraordinary collaborations carried out by the prestigious brand over the years, expressing the essence of a continuous creative process that fuses fashion with artistic heritage and experimentation. The complex will rise from the remains of an old distillery, partly restored and partly integrated with new extensions, is designed by the OMA studio headed by Rem Koolhaas. It will also contain an information area created by the École Nationale Supériore d’Architecture de Versailles and a bar conceived by the visionary American film director Wes Anderson. The events planned for the first year are rich and varied: exhibitions of selected works of art from the Prada Collection ranging from Greek and Roman antiquities to radical contemporary art, curated by Salvatore Settis, along with site-specific installations by Robert Gober and Thomas Demand, plus a preview of a new documentary by Roman Polanski and film screenings illustrating his artistic influences.

 

Il rullo di tamburi si propaga con sempre maggiore insistenza ad annunciare l’imminente apertura della nuova sede milanese della Fondazione Prada (prevista per il prossimo maggio). Sebbene le immagini della struttura di Largo Isarco siano ancora top secret, le informazioni che trapelano sono numerose e succulenti! Un’operazione, quella capitanata da Miuccia Prada, che promette di far convergere le tante fortunate collaborazioni sviluppate dallo storico marchio nel corso degli anni, in un percorso di ricerca perenne che mescola moda ed avangiardia artistica. Il complesso, che sorgerà sulle ceneri di un’antica distilleria in parte recuperata ed in parte implementata da nuove edificazioni, è stato progettato dallo studio OMA, capitanato da Rem Koolhaas, ed ospiterà al suo interno un’area didattica ad opera dell’École Nationale Supériore d’Architecture di Versailles ed un bar ideato dal visionario regista statunitense Wes Anderson. La programmazione del primo anno di attività della fondazione si preannuncia ricca e multisfaccettata: ad un’esposizione di opere antiche provenienti dalla Collezione Prada, curata da Salvatore Settis, si affiancheranno installazioni site-specific di Robert Gober e Thomas Demand, mentre Roman Polanski presenterà qui in anteprima un inedito documentario ed una rassegna cinematografica.

 

 

www.fondazioneprada.org


A red carpet designer, CATHERINE MARTIN

Catherine Martin is no stranger to the red carpet: so far her creations have won her five Academy Awards and one BAFTA, as well as dozens of other prizes. Her latest triumph bears the date 2 March 2014, when she won the Oscar for her costumes for The Great Gatsby. Her partnership with the Australian director Baz Luhrmann, the film’s driving creative force, goes beyond the professional sphere: the two have been married since 1997, and ever since – with reciprocal admiration – have been interweaving phenomenal storytelling with supreme costume design, their prize-winning creations including Moulin Rouge and Australia, with Nicole Kidman, and Romeo+Juliet with Leonardo DiCaprio. Catherine’s film projects have led to her notching up a number of high-profile collaborations with fashion brands, such as Miuccia Prada (for The Great Gatsby) and Karl Lagerfield, but her design activities also include creating elegant collections of furnishing fabrics.

 

Catherine Martin non è certo una principiante del red carpet: ad oggi, le sue creazioni si sono aggiudicate cinque Academy Award e un BAFTA Award, oltre a numerosi altri premi. L’ultimo successo professionale risale alla magica notte del 2 marzo 2014, quando la designer ha ottenuto l’Oscar per i migliori costumi con il film Il Grande Gatsby. Il sodalizio con il regista australiano Baz Luhrmann, artefice della pellicola, non è solo di natura professionale: i due sono infatti sposati dal 1997 e da allora hanno intrecciano con reciproca ammirazione storie fantastiche e di inequiparabile fattura sartoriale (per citare solo alcuni dei successi premiati della coppia, ricordiamo Moulin Rouge e Australia, con Nicole Kidman, e Romeo+Juliet con Leonardo DiCaprio). L’impegno cinematografico di Catherine l’ha portata a collezionare una serie di importanti collaborazioni con grandi marchi della moda, come Miuccia Prada (proprio in occasione de Il Grande Gatsby) e Karl Lagerfeld; tuttavia la sua attività di designer prosegue oltre la scena, con eleganti collezioni di tessili per l’arredo.

 

 

www.catherinemartin.com


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